پشتیبانی

بی حرکتی سلامت ایرانی ها را تهدید می کند

بی حرکتی سلامت ایرانی ها را تهدید می کند


بازدید : 1230 نفر

 

به گزارش ایرنا از انجمن فیزیوتراپی ایران، محسنی بندپی اعلام کرد، طبق گزارش کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی 26 درصد افراد 18 تا 60 سال از نظر علمی از تحرک کافی برخوردار نیستند. آمار داخل کشور نشان می دهد که این بی حرکتی در ایران به 39 درصد می رسد. 
وی اشاره کرد: بی حرکتی و تغذیه نامناسب باعث شده است تا تقریبا از هر دو زن ایرانی و تقریبا هر سه مرد ایرانی یک نفر از اضافه وزن رنج ببرد که اگر پیشگیری در دستور کار سیاستگزاران نظام سلامت کشور قرار نگیرد بزودی شاهد اتفاقات ناگواری در این زمینه خواهیم بود. 
رئیس انجمن فیزیوتراپی ضمن درخواست توجه بیشتر مسئولین به بیماری های عضلانی اسکلتی اعلام کرد که بر اساس تحقیقات انجام شده، هزینه ناشی از این بیماری ها تقریبا با بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها برابر و باید پیشگیری از این بیماری ها بطور جدی تری در دستور کار قرار گیرد.
وی همچنین با مثبت خواندن افزایش طول عمر در ایران که خود شاخصی برای بهبود شرایط بهداشت و درمان کشور و همچنین تشخیص سریع بیماری ها و مداخله بهنگام است و نهایتا باعث طول عمر بیشتر افراد خواهد شد، اعلام کرد که در حال حاضر حدود 8 درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می دهند که در سال 1429 این عدد به 25 درصد یعنی سه برابر خواهد رسید.
وی اعلام کرد، جهت برنامه‌ریزی و پیشگیری از عوارض هزینه بردار سالمندی فقط 30 سال برای 3 برابر شدن جمعیت سالمندی کشور فرصت داریم و این در حالیست که در کشورهای پیشرفته از جمله فرانسه، سوئد و امریکا بین 100 تا 120 سال برای مقابله با این امر و مشکلات ناشی از دو برابر شدن جمعیت سالمندی فرصت داشتند.
محسنی بندپی، ضمن اعلام آمادگی انجمن فیزیوتراپی ایران برای هر گونه همکاری با وزارت بهداشت در این زمینه، خواستار تغییر نگرش مسئولین به نقش جامعه توانبخشی بویژه فیزیوتراپی در مقابله با بیماری های غیر واگیر شده و اعلام کرد که امروزه حضور همکاران گروه توانبخشی در هر سه سطح ارائه خدمات بهداشتی درمانی مورد توجه است و حضور فیزیوتراپیست ها را در خط اول ارائه خدمات بهداشتی درمانی یا Primary Health Care به عنوان یکی از راه حل های اساسی برای مقابله با بیماری های غیرواگیر و کاهش هزینه های پدیده سالمندی دانست.
وی ضمن تاکید بر نقش فیزیوتراپیست ها در کاهش اختلالات عضلانی اسکلتی عصبی، پیشگیری را مهمتر از درمان دانسته و خواستار توجه بیشتر مسئولین به امر پیشگیری شده است.
علمی ** 1201 **1368
خبرنگار: عبدالکریم جبارپور**انتشار: خیراله شفیعی

انتهای پیام /* 

 راه رفتن مجدد افراد با آسیب نخاعی و مشکلات نورولوژیک و کسب استقلال حرکتی در

کلینیک فیزیوتراپی آهنگ حرکت در شیراز 

ما اینجا هستیم

آدرس ارتباطی ما

آدرس :

شیراز- خیابان پوستچی(اسدآبادی) تقاطع هدایت مجتمع امیریه 2 طبقه سوم واحد 12

موبایل: 09176015026

     insta:https://instagram.com/rastgar.amin.pt

کلینیک فیزیوتراپی شیراز، فیزیوتراپی نخاع، کیلینیک فیزیوتراپی در شیراز

© طراحی و بهینه سازی گروه طراحی سیرن