پشتیبانی

راهکار درمان ضایعات نخاعی و فلج اندام ها

راهکار درمان ضایعات نخاعی و فلج اندام ها


بازدید : 792 نفر

عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران با اشاره به راهکار درمان موفق ضایعات نخاعی و فلج اندام‌ها گفت: فیزیوتراپی در بهبود کیفیت زندگی بیماران نقش بسیار زیادی دارد بنابراین توجه به این حوزه جهت ارتقاء سلامت جامعه لازم است.

به گزارش فارس، ویدا مرزبان در ارتباط با نقش فیزیوتراپی در حفظ سلامتی مردم و بهبود کیفیت زندگی بیماران اظهارداشت: رشته فیزیوتراپی یکی از رشته‌های علوم پزشکی است که در درمان و پیشگیری از بیماری‌های مختلف ارتوپدی، رماتیسمی، مغز و اعصاب، تنفسی، قلب و عروق، اطفال و حتی برخی از بیماری‌های پوستی و زنان و زایمان نقش موثری ایفا می‌کند.

وی افزود: روش های فیزیوتراپی شامل استفاده از دستگاه‌های الکتروتراپی از قبیل  امواج مادون قرمز و ماوراء بنفش، تحریکات الکتریکی پوستی، امواج مافوق صوت،  میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی، لیزر و ... است.

این فیزیوتراپیست گفت: همچنین درمان با دست (منوال تراپی)، ماساژ و برنامه تمرینی شامل تمرینات قدرتی، کششی، دامنه حرکتی، تعادلی و آموزش اصلاح سبک زندگی  و ارائه نحوه انجام فعالیت‌های روزمره زندگی به فرد از دیگر  روش های فیزیوتراپی به شمار می‌رود.

مرزبان  ادامه داد: فیزیوتراپی بر بازگشت بیماران به نقش‌های اجرایی در خانه، محل کار و جامعه متمرکز می‌شود. متخصص فیزیوتراپی بیمار را در نخستین مراجعه کاملاً معاینه می‌کند تا ناحیه‌های قدرت و ضعف را تعیین کند و سپس بر مبنای نتایج به دست آمده، شرایط بیمار و اهداف وی برنامه تمرینی خاصی را به منظور انجام در کلینیک و خانه تهیه می‌کند.

عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: زمانی که تشخیص بیماری و نیاز بیمار به فیزیوتراپی تأیید می‌شود، بهترین گزینه این است که فیزیوتراپی بی‌درنگ شروع شود تا بیمار را در مبارزه با چالش‌های ملایم یاری کند و سرعت پیشرفت علایم و نشانه های بیماری را کاهش دهد.

مرزبان با بیان اینکه برنامه درمانی پیشنهادی به بیمار کمک می‌کند تا حرکات بدن را هماهنگ و حرکت‌ها را برای کاهش گرفتگی عضلات کنترل و عضله‌ها را تقویت کند، افزود: برنامه درمانی پیشنهادی همچنین سبب می‌شود خشکی و سفتی مفصل را با متحرک نگه داشتن مفاصل کاهش دهد، مشکلات تعادل را رفع و به افزایش کیفیت زندگی فرد و نقش اجتماعی و افزایش استقلال فرد در جامعه کمک کند.

 وی ادامه داد: امروزه با توسعه شهرنشینی، ماشینی‌شدن و تغییر سبک زندگی، اهمیت خدمات فیزیوتراپی بیش از گذشته احساس می‌شود. چاقی و کم‌تحرکی، قرارگیری در وضعیت‌های نامناسب بدنی و پشت‌میزنشینی‌های مکرر در استفاده از کامپیوتر همگی در افزایش شیوع انواع بیماری‌ها و اختلالات ساختار اسکلتی بدن انسان مثل کمردرد نقش دارند. بدون تردید در چنین شرایطی، رشته فیزیوتراپی نیاز و ضرورت انکارناپذیر سلامت جامعه امروزی است. 

 به گفته مرزبان یکی از دلایل ثمر بخش بودن درمان بیماران در کشورهای پیشرفته وجود ارتباط تنگاتنگ بین پزشک معالج از قبیل  جراح ارتوپد، جراح اعصاب ، داخل اعصاب ، متخصص روماتولوژی ، متخصص قلب و عروق و متخصص ریه و جراح و … با سایر کادر درمان همچون تیم توانبخشی (فیزیوتراپیست) است.

وی تصریح کرد: بنابراین اگر روزی بتوانیم بین پزشک معالج و فیزیوتراپیست ارتباط تنگاتنگ درمانی را بیش از پیش تقویت کنیم فیزیوتراپی می تواند گام بلندی را در درمان فیزیکی بیماران سکته مغزی، فلج اندام ها ،آرتروز زانو، ضایعات مفاصل و ستون فقرات و عوارض شکستگی، ضایعات نخاعی ، بیماران قلبی و عروقی و ریوی و … بردارد.

 عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران خاطر نشان کرد: مراجعه مرتب به متخصص فیزیوتراپی و پیگیری تمرینات و آموزش‌های فیزیوتراپی،  بهبود حال عمومی، تسکین علائم و در نتیجه کیفیت بهتر زندگی را برای بیمار به ارمغان خواهد آورد.

 راه رفتن مجدد افراد با آسیب نخاعی و مشکلات نورولوژیک و کسب استقلال حرکتی در

کلینیک فیزیوتراپی آهنگ حرکت در شیراز 

ما اینجا هستیم

آدرس ارتباطی ما

آدرس :

شیراز- خیابان پوستچی(اسدآبادی) تقاطع هدایت مجتمع امیریه 2 طبقه سوم واحد 12

موبایل: 09176015026

     insta:https://instagram.com/rastgar.amin.pt

کلینیک فیزیوتراپی شیراز، فیزیوتراپی نخاع، کیلینیک فیزیوتراپی در شیراز

© طراحی و بهینه سازی گروه طراحی سیرن