پشتیبانی

با این 5 توصیه از استخوان هایتان محافظت کنید

با این 5 توصیه از استخوان هایتان محافظت کنید


بازدید : 633 نفر

به گزارش بهداشت نیوز، اولین توصیه برای حفظ سلامت استخوان ها : افراد باید از کودکی و جوانی به فکر سلامت استخوانها باشند و با تغذیه سالم به خصوص استفاده از ترکیب های مختلف غذایی مورد نیاز استخوان و مصرف به اندازه کافی کلسیم و فسفر در رژیم غذایی به سلامت استخوان هایشان کمک کنند .

لبنیات غنی ترین غذا از نظر کلسیم است . افراد باید روزانه حدود یک گرم یا ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم معادل یک لیتر لبنیات به شکل شیر ، ماست ، پنیر و دوغ دریافت کنند . افرادی که این مقدار لبنیات مصرف کنند نیاز به مکمل ندارند . در صورت حساسیت به شیر می توان از ماست و پنیر و در صورت عدم تحمل ماست و پنیر از مکمل استفاده کرد .

دومین توصیه برای حفظ سلامت استخوان ها : عمل جذب و ساخته شدن همیشه در استخوان در حال انجام است . تا سن ۲۰ تا ۲۵ سالگی ساخته شدن بر جذب غالب است و تا این سن استخوان ها محکم تر می شود . تا سن حدود ۴۰ سالگی جذب و ساخت با هم برابر است و بعد از ۴۵ سالگی جذب غالب می شود و ضعف و پوکی استخوان به تدریج شروع می شود . برای داشتن استخوان سالم فرد باید فعال باشد و ورزش کند .

 

افراد باید دائم عضله هایشان را قوی کنند . ورزش های استقامتی مانند کوهنوردی و کار با وزنه باعث می شود پروسه ساخت استخوان همیشه فعال بماند و برجذب غالب شود . حتی تا ۵۰ سالگی می توان با ورزش عضله ها را قوی کرد . ورزش های استقامتی استخوان را تحریک می کند و به استخوان فشار می آورد و باعث می شود ساخت استخوان غالب شود و فرد همیشه استخوان سالم داشته باشد .

سومین توصیه برای حفظ سلامت استخوان ها : نوع نشستن بستگی به فرهنگ و آداب رسوم دارد . نمی توان گفت چهارزانو یا دو زانو نشستن بد است . نشستن در این حالت ها برای کسی که زانوی سالم دارد مشکلی ایجاد نمی کند اما برای فردی که زانو درد دارد از نظر مکانیکی فشار زیادی به زانو وارد می کند . افرادی که آرتروز دارند باید روی صندلی استاندارد بنشینند چون در این حالت فشار کمی به زانو وارد می شود .

چهارمین توصیه برای حفظ سلامت استخوان ها : هنگام خوابیدن گودی و قوس ناحیه کمر باید حفظ شود . استفاده از تشک نرم در دراز مدت کمردرد می آورد چون هنگام خوابیدن روی زمین برای کمر خوب است اما اگر افراد به خوابیدن روی زمین عادت نداشته باشند ، نمی توانند راحت بخوابند . سفتی در حد ۲ تا ۳ پتو روی زمین خوب است به طور کلی بهتر است تشکی را انتخاب کنید که سفت باشد و فرو نرود .

پنجمین توصیه برای حفظ سلامت استخوان ها : ارتفاع بالش باید در حدی باشد که سر و گردن در امتداد بدن قرار بگیرد . بالش خوب طوری است که ارتفاع دو طرف آنها بیشتر و ارتفاع قسمت وسط آن کمتر است . این نوع طراحی بالش طبی باعث می شود سر و گردن در امتداد بدن قرار بگیرد . وقتی فرد به پشت می خوابد باید سر در قسمت وسط و وقتی به پهلو می خوابد سر را در قسمت کناری قرار بدهد .

 راه رفتن مجدد افراد با آسیب نخاعی و مشکلات نورولوژیک و کسب استقلال حرکتی در

کلینیک فیزیوتراپی آهنگ حرکت در شیراز 

ما اینجا هستیم

آدرس ارتباطی ما

آدرس :

شیراز- خیابان پوستچی(اسدآبادی) تقاطع هدایت مجتمع امیریه 2 طبقه سوم واحد 12

موبایل: 09176015026

     insta:https://instagram.com/rastgar.amin.pt

کلینیک فیزیوتراپی شیراز، فیزیوتراپی نخاع، کیلینیک فیزیوتراپی در شیراز

© طراحی و بهینه سازی گروه طراحی سیرن