پشتیبانی

علل شایع گرفتگی کمر

علل شایع گرفتگی کمر


بازدید : 646 نفر

کمر درد
فوق تخصص درد با اشاره به علل شایع گرفتگی کمر گفت: تست نوار عصب و عضله یک روش موثر و ساده برای اطلاع از سلامت عضلات و اعصاب در بدن است.

به گزارش مشرق، مجید حیدریان در مورد گرفتگی کمر اظهارداشت: گرفتگی کمر به صورت یک واکنش انقباضی درد عضلات پشت و به خصوص کمر، اتفاق می‌افتد همچنین گرفتگی و اسپاسم عضلانی کمر و درد شدید ممکن است در اثر تحریک یا آسیب به اعصاب، رباط‌ها و یا ماهیچه‌های کمر، ایجاد شود.

وی افزود: افرادی که از گرفتگی کمر رنج می برند، همچنین احساس درد شدید و سفت شدن ماهیچه همراه با سفتی و یا برآمدگی قابل لمس را دارند. در بیشتر موارد، این واکنش‌های انقباضی عضلات و خشکی کمر، درست پس از ایجاد جراحت به وجود می آیند ولی در بعضی موارد ممکن است ظاهر شدن آن ها چند ساعت تا چند روز طول بکشد.

حیدریان با تاکید بر اینکه خطر ابتلای برخی افراد به گرفتگی و خشکی کمر، بیشتر است، گفت: ضعف عضلات شکم، ضعف یا انعطاف ناپذیری عضلات روی ستون مهره، سفت شدن عضله پشت ران، لوردوز (انحنای بیش از حد ستون فقرات به طرف جلو)، تومور، تنگی کانال نخاعی، فتق دیسک کمر، لغزش مهره، اسپوندیلوز و آرتروز از علل شایع گرفتگی کمر هستند.

این فوق تخصص درد گفت: قبل از شروع درمان برای آسیب‌دیدگی عصب، لازم است سایر مشکلات احتمالی که باعث ایجاد التهاب یا درد مزمن برای فرد شده، درمان شوند. تست نوار عصب و عضله نیز یک روش موثر و ساده برای اطلاع از سلامت عضلات و اعصاب در بدن است.

منبع: فارس

 راه رفتن مجدد افراد با آسیب نخاعی و مشکلات نورولوژیک و کسب استقلال حرکتی در

کلینیک فیزیوتراپی آهنگ حرکت در شیراز 

ما اینجا هستیم

آدرس ارتباطی ما

آدرس :

شیراز- خیابان پوستچی(اسدآبادی) تقاطع هدایت مجتمع امیریه 2 طبقه سوم واحد 12

موبایل: 09176015026

     insta:https://instagram.com/rastgar.amin.pt

کلینیک فیزیوتراپی شیراز، فیزیوتراپی نخاع، کیلینیک فیزیوتراپی در شیراز

© طراحی و بهینه سازی گروه طراحی سیرن