پشتیبانی

فیزیوتراپی در MS

فیزیوتراپی در MS

مالتیپل اسکلروزیس یا بیماری ام اس بیماری مزمن و پیشرونده‌ای است که بیشتر جوانان را مبتلا میکند. این بیماری تأثیرات گسترده ای در زندگی بیمار دارد و اگرچه هیچ درمان شناخته شده‌ای برای آن وجود ندارد، می‌توان آن را با توانبخشی و مدیریت پزشکی تحت کنترل درآورد.

در بیماری‌ ام اس غلاف میلین (ماده پوشش دهنده و محافظ اعصاب در سیستم عصبی مرکزی بدن) تخریب می‌شود و عصب‌های بدون غلاف میلین نمی‌توانند به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

علائم ام اس بسته به این که کدام بخش از سیستم عصبی آسیب دیده، متفاوت است و ساختارهای کنترل کننده حرکت، احساس و فرایندهای ذهنی را دربرمی‌گیرند. اغلب بیماران مبتلا به ام اس از دشواری در راه رفتن و عدم تعادل شکایت دارند.

ام اس به ندرت کشنده و مرگبار است، اما عوارض آن مانند سختی در تنفس، عدم تعادل در راه رفتن و فقدان کلی توانایی حرکتی، می‌تواند شدید و زندگی فرد را مختل کند. فرآیند بیماری ام اس را می‌توان با فیزیوتراپی و درمان مناسب تحت کنترل درآورد و توانایی حرکتی را بهبود بخشید.

 فیزیوتراپی بیماری ام اس

فیزیوتراپی بیماران دچار ام اس برای بازگشت بیماران به فعالیتهای روزمره و زندگی عادی متمرکز است. فیزیوتراپییست بیمار را در نخستین مراجعه بدرستی بررسی کرده  تا ناحیه‌های قدرت و ضعف را تعیین کند و سپس بر مبنای نتایج به دست آمده، شرایط بیمار و اهداف وی برنامه تمرینی خاصی را به منظور انجام در کلینیک و خانه تهیه کند.

بیماران در مراحل اولیه ‌ام اس با بروز تغییراتی در توانایی راه رفتن، حفظ تعادل و تنفس روبه‌رو می‌شوند. این نشانه‌های اولیه، در صورت عدم درمان و رسیدگی، به ناتوانی بیشتر منجر می‌شوند. زمانی که تشخیص ام اس تأیید می‌شود، بهترین گزینه این است که فیزیوتراپی به سرعت شروع شود تا بیمار را بازیابی توانایی ها یاری کند.

فیزیوتراپییست از روش‌های حرکت دادن، دستکاری مفصل یا ماساژ عضلات و دیگر مدالیته‌ها، مانند کمپرس سرد، تحریک الکتریکی یا اولتراسوند برای بهبود وضعیت بیمار کمک میگیرد. فیزیوتراپیست همچنین به بیمار در غلبه بر مشکلات‌ ناشی از بیماری یا آسیب کمک می‌کند.

فیزیوتراپیست روش‌های بهتر حرکت کردن و انجام فعالیتها در خانه را به بیمار آموزش می‌دهد و پیشرفت بیمار را در جلسه‌های بعدی بررسی می‌کند.

فواید فیزیوتراپی در بیماران ام اس

- تسکین و بهبود بسیاری از علائم ام اس

- بهبود توانایی راه رفتن

- بهبود مشکلات تعادلی

- بهبود هماهنگی عضلات

- رفع خستگی مزمن

- تسکین درد

- بهبود ضعف عضلات

- آموزش راههای ذخیره انرژی

آموزشهای فیزیوتراپی برای بیماران ام اس

- کشش برای جلوگیری یا از بین بردن گرفتگی عضلانی

- حرکت‌هایی برای قوی نگه داشتن عضله‌ها

- تمرین‌های دامنه حرکتی

- راهکارهایی برای جلوگیری از سقوط و زمین خوردن

- روش استفاده از عصا، چوب زیر بغل، اسکوتر، صندلی چرخدار یا دیگر وسایل کمکی در صورت لزوم

 راه رفتن مجدد افراد با آسیب نخاعی و مشکلات نورولوژیک و کسب استقلال حرکتی در

کلینیک فیزیوتراپی آهنگ حرکت در شیراز 

ما اینجا هستیم

آدرس ارتباطی ما

آدرس :

شیراز- خیابان پوستچی(اسدآبادی) تقاطع هدایت مجتمع امیریه 2 طبقه سوم واحد 12

موبایل: 09176015026

     insta:https://instagram.com/rastgar.amin.pt

کلینیک فیزیوتراپی شیراز، فیزیوتراپی نخاع، کیلینیک فیزیوتراپی در شیراز

© طراحی و بهینه سازی گروه طراحی سیرن