پشتیبانی

آمبولی شایعترین علت سکته های مغزی است

آمبولی شایعترین علت سکته های مغزی است


بازدید : 3578 نفر

تهران- ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سکته های مغزی علل متعددی دارد که شایعترین آنها جداشدن لخته خون از قلب است که پس از جریان یافتن در خون به سمت مغز حرکت می کند.
آمبولی شایعترین علت سکته های مغزی است
به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از بیست و پنجمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران، دکتر محمدرضا قینی اظهار داشت: با توجه به اینکه مغز 20 درصد جریان خون قلب رو به سمت خود جذب می کند، احتمال حرکت لخته از قلب به سمت مغز زیاد است که در این صورت با پیشروی این لخته به سمت مغز، یکی از رگ های مغز مسدود شده و همین قطع ناگهانی خون، بخشی از مغز را دچار افت شدید خونی و نکروز می کند و در نهایت سکته مغزی بروز می یابد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: انواع آریتمی های قلبی به ویژه آریتمی 'Atrial Fibrilation' از مهمترین مشکلاتی است که موجب ایجاد لخته و سکته مغزی می شود و به این پدیده آمبولی مغزی گفته می شود. 
دکتر قینی شایعترین علت سکته های مغزی را آمبولی مغزی دانست و اظهار کرد: شایعترین علت آمبولی مغزی، اختلالات ضربانی قلب است که با افزایش سن، شیوع آریتمی قلب نیز بیشتر می شود.
به گفته متخصص مغز و اعصاب، می توان با بررسی نبض در پنج ثانیه متوالی و شمارش تعداد ضربان متوجه ضربان نامنظم قلب یا آریتمی AF شد که همین بررسی ساده روشی برای پیشگیری از سکته های مغزی است. 
وی با تاکید بر درمان افراد مبتلا به آریتمی قلبی با خطر بالا، یادآور شد: افرادی که آریتمی بدون علامت دارند، باید بررسی شوند و احتمال خطر سکته در آنها طبق معیارهای پزشکی ارزیابی شود؛ افراد با خطر بالا باید 100 درصد تحت درمان قرار گیرند همچنین بیماران آریتمی AF همراه با علائم مغزی مانند ضعف عضله دست، اختلال تکلم و عدم تعادل باید حتما درمان شوند. 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، یکی از مهمترین درمان های دارویی برای بیماران مبتلا به آریتمی AF را استفاده از داروهای ضدانعقادی دانست و افزود: با وجود خطر خونریزی داروهای ضدانعقادی، استفاده از آنها با نظارت و مراقبت زمینه های خونریزی برای این بیماران و پیشگیری از سکته مغزی موثر است. 
قینی با بیان اینکه دوز داروهای ضدانعقادی باید با توجه به رژیم غذایی و سایر داروهای مصرفی تغییر کند، خاطرنشان کرد: داروهای جدید با تاثیر روی یک فاکتور انعقادی، احتمال خونریزی کمتری به همراه دارند و نیاز به تغییر دوز مداوم ندارند اما نسبت به سایر داروها گران تر هستند.
علمی**1834

انتهای پیام /* 

 راه رفتن مجدد افراد با آسیب نخاعی و مشکلات نورولوژیک و کسب استقلال حرکتی در

کلینیک فیزیوتراپی آهنگ حرکت در شیراز 

ما اینجا هستیم

آدرس ارتباطی ما

آدرس :

شیراز- خیابان پوستچی(اسدآبادی) تقاطع هدایت مجتمع امیریه 2 طبقه سوم واحد 12

موبایل: 09176015026

     insta:https://instagram.com/rastgar.amin.pt

کلینیک فیزیوتراپی شیراز، فیزیوتراپی نخاع، کیلینیک فیزیوتراپی در شیراز

© طراحی و بهینه سازی گروه طراحی سیرن